miércoles, marzo 14, 2007

ENTREVISTA REVISTA "ES SAIG":

UNA XERRADETA AMB...

JERÒNIA MIRALLES XAMENA I MIQUEL BALLESTER SALAS “QUITXERO”

La darrera xerradeta de l’any l’hem mantinguda amb Jerònia Miralles Xamena i Miquel Ballester Salas “Quitxero” com a representants de l’AMPA, Associació de Mares i Pares d’Alumnes del CP Pare Bartomeu Pou d’Algaida.

Segur que des de fa una temporada n’heu sentit parlar més i que heu signat uns papers per demanar la immediata reforma de l’edifici d’educació primària de les escoles, que a hores d’ara ja deu ser a la Conselleria d’Educació i Cultura. Aquest és el motiu d’aquesta xerradeta, però ...
Si ho trobau bé, podem començar explicant quina finalitat té una AMPA?

La nostra associació té per finalitat ser la veu dels pares i mares dins l’escola, ser representatius del màxim de pares possible, ser el nexe d’unió entre les famílies i la Direcció del centre escolar, l’Ajuntament i la Conselleria, per millorar l’educació dels nostres fills, sempre amb una actitud participativa.
Els pares s’adrecen a noltros per consultar-nos, per fer-nos peticions, per aclariments... i noltros tractam de respondre.

El CP Pare Bmeu. Pou només té una AMPA, i voltros sou dos membres de la Junta Directiva, quins càrrecs ocupau? Quins altres membres la integren?

Actualment som vuit persones a la Junta Directiva, la Presidenta som jo, na Jerònia, la vicepresidenta és na Cecília Mainez, la Tresorera és n’Antònia Figuerola, el Secretari és en Miquel Ballester i a mes hi ha quatre Vocals que són en Tomàs Santacruz, na Catalina Pou, na Magdalena Vidal i en Sebastià Verger. A més hi ha altres pares i mares que col·laboren en activitats i feines concretes.
Jo (na Jerònia) pens que si vols aconseguir coses, si vols millorar t’hi has d’implicar. Ja era vocal a la Junta anterior, i quan l’anterior president va dimitir entre els membres que quedàrem i els nous que entraren acordàrem que jo seria la presidenta amb la condició d’obtenir una col·laboració activa i compromesa de tots i de repartir-nos les tasques a fer, condició que es compleix.
Jo (en Miquel) que ja havia estat a una Junta anterior vaig ser una de les persones que hi vaig entrar de nou, quan un grup d’amics ens animàrem a participar-hi activament, perquè pens que és de dedins que es poden canviar les coses. Tots col·laboram, però cal remarcar la feina metòdica de na Jerònia en quant a organització de les reunions, l’ordre a seguir en les actuacions...

Com és el vostre funcionament?

Tenim l’Assemblea general de tots els pares i mares. Ara bé, la Junta Directiva, que ens reunim cada primer dijous de mes, funcionam per comissions. Tenim les comissions següents: d’infrastructures, que funciona bastant bé, de tresoreria i funcionament, d’activitats extraescolars i festes, d’informació i comunicació, ara estam preparant una pàgina web per millorar la comunicació, la d’informàtica, ens agradaria dotar d’una sala d’informàtica pels alumnes, la de guarderia matinera, que té molta resposta, i la comissió d’escola de pares i mares, amb conferències, tallers, cursets... per detectar inquietuds i aportar propostes de com ajudar als nostres fills.

Quins objectius teniu?

Els objectius que ens vam marcar per aquest curs són:
La reforma integral de l’edifici d’educació primària.
Dotar el nou edifici d’educació infantil de tots els serveis (telèfon, pati equipat, cortines...)
Augmentar les mesures de seguretat del centre (Pla d’evacuació).
Augmentar la seguretat vial de les entrades i sortides.
Aconseguir un manteniment adequat del centre (mesures higièniques sanitàries). Pensam que l’Ajuntament hauria de disposar d’una persona que periòdicament revisàs les instal·lacions pel bon funcionament.
Seguir oferint activitats extraescolar, el servei d’escola matinera i d’escola d’estiu.
Aconseguir que s’inclogui dins el mapa escolar de Mallorca la creació d’un institut de secundària a Algaida.
Iniciar el projecte de l’escola de pares i mares.
Fomentar l’ús de la informàtica al centre i dotar-lo del material necessari.
Alguns d’aquests objectius s’han aconseguit i altres estan en vies de consecució.
Hem col·laborat en l’elaboració de l’Agenda Local 21 i col·laboram amb l’Agrupació Mallorca Verda en el seu projecte del Banc del temps, que trobam molt interessant.

Quines activitats realitzau?

Temin dos àmbits de feina, un que podríem denominar de serveis, com són l’organització de les activitats extraescolars dirigides als alumnes (enguany gimnàstica rítmica, futbet, volei, psicomotricitat, patinatge gestionades directament per l’empresa Algàl·lia, de la qual estam molt satisfets del seu funcionament. Aquest curs no hem realitzat les activitats de multitallers, de ceràmica, de contes per falta d’alumnes participants), en l’organització de l’escola matinera i de l’escola d’estiu, col·laboram en la realització de les fotos escolars, organitzam la cavalgata dels Reis i també participam a les festes de Sant Honorat, de Darrers dies, de final de curs amb els berenars.
L’altre àmbit d’actuació i que actualment ens preocupa molt és la millora de les infrastructures del recinte escolar (edificis, patis i dotacions).

Per poder realitzar aquestes activitats necessitau recursos econòmics, materials i humans, com els aconseguiu?

Els econòmics de les quotes dels socis, som unes 140 famílies associades, i de les subvencions de l’Ajuntament i de la Conselleria d’Educació i Cultura, algunes per realitzar una activitat concreta com l’escola matinera. Per augmentar els ingressos, enguany, hem fet participacions de Loteria de Nadal.
Estar associat té avantatges, sobretot, econòmics alhora de realitzar alguna activitat extraescolar, assistir a l’escola matinera, comprar les fotos de curs...ja que els associats tenen una reducció en el preu respecte als no associats.
Tots els membres de la Junta Directiva i els pares i mares col·laboradors ho feim de manera altruista i malgrat ens ocupi molt temps del nostre temps lliure, ho feim il·lusionats perquè estam convençuts.

Quines actuacions i accions destacaríeu en l’àmbit de millorar les infrastructures?

L’actual Junta Directiva es va constituir el novembre de 2005, i una de les primeres actuacions va ser sol·licitar a la Conselleria d’Educació i Cultura informació sobre la construcció del nou edifici d’educació infantil, menjador i cuina. Volíem saber amb exactitud com estava. A finals de novembre s’ha inaugurat amb algunes deficiències, falta telèfon, cortines, jocs al pati, que miram de solucionar.
Durant aquest curs s’ha canviar l’arena del pati de jocs d’infantil per un material prefabricat de goma i s’ha asfaltat el tros de pati d’accés al nou edifici d’infantil.
Hem sol·licitat a l’Ajuntament la neteja dels banys de l’edifici de primària dues vegades al dia degut al problema de fontaneria existent.
Hem sol·licitat solucions al problema de barreres arquitectòniques.
Cada primer dilluns de mes tenim una reunió amb la Direcció del centre per intercanviar impressions, detectar deficiències, programar i estructurar actuacions... Les relacions amb l’actual Equip Directiu són molt bones.

I la campanya de reforma de l’edifici d’educació primària?

Fa un any manifestàrem a la Conselleria d’Educació i Cultura la nostra preocupació sobre la situació de l’edifici de primària. El centre ha quedat petit, massificat i obsolet en infrastructures d’ús pedagògic. Vàrem ser escoltats, però sense una resposta compromesa. Per això decidírem començar una campanya amb la recollida de signatures per demanar la reforma immediata de l’espai que ubica l’etapa d’educació primària. Demanam un espai amb 12 aules, 1 aula d’informàtica, 1 biblioteca, 1 aula de música, 1 aula de plàstica, 1 aula de projeccions, 2 aules per a suport individual o de petit grup, 1 sala per al professorat 1 despatx per a l’Equip directiu, 1 despatx per a l’administració, 1 sala de visites i magatzems per a material didàctic. Un edifici sense barreres arquitectòniques, que disposi de la infrastructura necessària per les tecnologies de la informació i comunicació i que, a més, reuneixi les mesures de seguretat estipulades.
Hem recollit 1400 signatures, ha estat una resposta massiva. Estam molt contents, volem donar les gràcies a totes les persones que han signat i als comerços on s’han recollit signatures.
Aquesta carta ja ha estat lliurada a la a la Conselleria d’Educació i Cultura i esperam la resposta.

A la inauguració del nou edifici d’infantil, tant el Batlle com el Conseller d’Educaciói Cultura es comprometeren en la construcció d’un nou edifici per primària?

Dels diaris es dedueix aquesta informació. La Conselleria d’Educació i Cultura ha manifestat bona predisposició, hem mantingut contactes amb el Director General de Planificació, Rafel Bosch; agraïm l’interès de Rosa M. Puig per intercedir en favor nostre. L’Ajuntament també està disposat a aportar 2000 m2 per a l’ampliació. Fer una escola nova ho veiem molt difícil, l’actual recinte escolar ha quedat petit. Demanam una reforma integral de l’edifici antic amb l’ampliació necessària per donar resposta a la nostra petició. Volem que es garanteixi una educació de qualitat per als nostres fills i filles.

També demanàveu la construcció d’un institut de secundària a Algaida?

L’institut és una demanda dels pares. Ho vàrem posar perquè sabíem que la Conselleria d’Educació i Cultura elaborava el mapa escolar i esperam ho estudien per la seva inclusió. Volem agrair a l’Ajuntament l’estudi sobre la projecció de la població en estat escolar que va manar elaborar i l’acord plenari d’aportar els terrenys necessaris per a la construcció de l’institut si aquest fos inclòs al mapa escolar. Ara esperam tenir una resposta satisfactòria.

Ha estat una xerrada amena on han intervingut simultàniament tots dos, ampliant o matisant l’aportació d’un o de l’altre.
Des aquí teniu tot el nostre suport.

No hay comentarios: