
sábado, septiembre 20, 2008
Circular informativa Setembre 2008
Benvolgudes famílies:
Els membres de la Junta Directiva de l’AMPA del CP Pare Pou d’Algaida, volem donar-vos la benvinguda al nou curs escolar 2008/9 i informar-vos que és la nostra intenció seguir fent feina en la línia dels anys anteriors:
* Continuar organitzant les activitats extraescolars, la guarderia matinera, les fotografies nadalenques, col·laboració a la festa dels reis, etc..., totes aquelles activitats que millorin els serveis dels nostres fills i filles.
* Evidentment, continuarem treballant per a la millora de l’edifici i continuarà essent un objectiu prioritari fins que haguem aconseguit una escola amb la infrastructura adequada.
Per poder tirar endavant tots aquests projectes serà necessària la vostra col·laboració, per això estam oberts a la vostra participació, ja sigui de manera puntual o continuada.
Els membres de la Junta ens reunim una vegada al mes. Aquestes reunions són obertes, i per això, vos convidam a participar-hi sempre que ho desitgeu.
Pels que encara no vos heu fet socis durant els mesos d’estiu, podeu recollir una butlleta d’inscripció que trobareu al costat de la bústia de l’AMPA (devora el despatx de la directora), i així podreu gaudir dels avantatges de ser socis. S’ha de tornar emplenar el full d’inscripció encara que ja fóssiu socis el curs passat 2007/08).
També vos presentam a la part posterior d’aquest full, les activitats extraescolars que es realitzaran al llarg d’aquest curs.
Vos recordam que disposam d’un apartat a Internet on podeu trobar tot tipus d’informació referida a l’AMPA http://ampa-algaida.blogspot.com ( circulars, notíces, etc...) i la nostra adreça de correu electrònic: apaparepou@fapamallorca.org
Així mateix podeu deixar per escrit les vostres suggerències a la nostra bústia.
Atentament vos saluda,
La Junta Directiva de l’AMPA.
miércoles, junio 11, 2008
Butlleta d'inscripció curs 2008/09
Butlleta d'inscripció curs 2008/09
Dades familiars:
Nom del pare ¡/o de la mare: _______________________________
Nom i llinatges de l’infant: _________________________Curs: ___
Nom i llinatges de l'infant: _________________________Curs: ___
Adreça: ________________________________________________
CP: _________________ Població: __________________________
Teléfons de contacte: ____________________________________
e-mail: _________________________________________________
L'import de la quota es de 22 € per familia (no per a cada infant) tot el curs.
El pagament de la quota es fará mitjancant un ingrés al següent compte bancari abans del dia 14 de d’agost :
2051.0172.52.1041875183 ("Sa Nostra" d'Algaida)
Important!!! A l'hora de fer l’ingrés, especificau de forma molt clara el nom i llinatges de l'alumne o alumnes que fan l’ingrés.
Aclariment llibres de text
S’han de presentar el justificant d’ingrés bancari i el full d’inscripció de soci de L’AMPA en el moment de la compra dels llibres de text, a la llibreria “Sol Naixent”.
NO S’HAN DE RETORNAR, NI EL JUSTIFICANT NI EL FULL D’INSCRIPCIÓ, A LA BÚSTIA DE L’AMPA.
Perdoneu les molesties
Atentament la Junta Directiva de L’AMPA.
Llibres de text 2008-09
Benvolgudes familíes .
Ens posam en contacte amb vosaltres per informar-vos que, com cada any, l’AMPA vol col.laborar en la compra dels llibres de text del curs escolar 2008-09.
- Totes aquelles famílies, sòcies de l’AMPA, que comprin els llibres de text a la llibreria “Sol Naixent” seran obsequiades amb l’agenda escolar i un tant per cent de bonificació sobre el cost del llibres.
-En el cas d’educació infantil seran obsequiades amb una bonificació més elevada, donat que en aquesta etapa no fan ús de l’agenda.
-No obstant, aquelles famílies que comprin els llibres a un altre lloc es poden posar en contacte amb “Sol Naixent”, per obtenir l’agenda.
IMPORTANT:
LA DATA LÍMIT PER COMANAR ELS LLIBRES A “SOL NAIXENT” ÉS DIA 20 DE JUNY DE 2008.
S’ha de presentar justificant d’ingrés bancari i el full d’inscripció de soci de L’AMPA, en el moment de la compra.
Estam a la vostra disposició per resoldre qualsevol dubte.
Vos agraïm la vostra col.laboració i vos desitjam que passeu un bon estiu.
Atentament la Junta Directiva de l’AMPA
ESCOLA ESTIU ALGAIDA 2008
1.- CARTELL ESCOLA ESTIU, obrint el següent enllaç:
http://www.algalia.net/data/ESCOLA%20ESTIU.pdf
2.- TRIPTIC ESCOLA ESTIU, obrint el següent enllaç:
http://www.algalia.net/data/TRIPTIC%20ESCOLA%20ESTIU.pdf
3.- FULL INSCRIPCIO I NORMATIVA, obrint el següent enllaç:
domingo, junio 08, 2008
Circular festa fi de curs
Benvolguts pares i mares:
Aquest any la Junta Directiva de l’AMPA volem tornar fer una FESTA per acabar el curs, tots plegats: pares, mares, fills i demés familiars.
Aquesta festa es farà el dia divendres 20 de juny a les 18’00 hores a Ses Escoles, i consistirà en l’actuació d’un grup musical d’animació infantil (contractat per l’AMPA i l’Ajuntament) i un berenar/sopar comunitari (amb aportació de menjars per part de totes les famílies). Per tant, per poder fer el berenar/sopar necessitam de la vostra col·laboració amb l’aportació de distints menjars segons el curs dels vostres fill/es:
- Educació Infantil: Menjar salat (coques, truites, entrepans, etc...)
- Primer i segon de Primària: Menjar salat (coques, truites, entrepans, etc...)
- Tercer i quart de Primària: Menjar dolç.
- Cinquè i sisè de Primària: Begudes o aperitiu (olives, bessons, patatilla, etc...).
- L’AMPA aportarà plats, tassons, torcaboques, coberts i el menjar o beguda que faci falta.
Per tal de saber quanta gent hi assistirà i quin menjar aportarà, vos demanam que empleneu la part de baix d’aquest full i la deixeu a la bústia de l’AMPA (devora el despatx de la directora) abans de divendres dia 13 de juny.
Per a qualsevol dubte contactau amb els membres de l’AMPA.
Moltes gràcies. La Junta Directiva de l’AMPA.
.........................................................................................
Alumne:________________________________________________
Curs:__________________________________________________
Menjar o beguda que dureu:_______________________________
Telèfon de contacte:_____________________________________
domingo, febrero 17, 2008
El Govern reformarà i ampliarà el C.P. Pare Bartomeu Pou
Noticia apareguda a DIARIO DE MALLORCA el 12/febrer/2008
http://www.diariodemallorca.es/secciones/noticia.jsp?pRef=1802_2_330384__MALLORCA-Construyen-colegios-nuevos-aumento-poblacion
Full Trimestral Febrer '08
1- REFORMA DE L’ESCOLA
Enguany per aconseguir la reforma de l'escola hem fet un front comú amb l'Ajuntament, la Direcció de l'escola i l'AMPA. Des del mes de novembre hem mantingut reunions mensuals amb la Conselleria d’Educació i ............ ATENCIÓ TENIM BONES NOTÍCIES!!!:
A la darrera reunió mantinguda dia 1 de febrer ens varen confirmar que es farà la reforma integral de l’escola i també la seva ampliació cap a les pistes de darrera l'edifici de Primària. Ja ens varen mostrar un pre-projecte: hi haurà tres aules per curs (en previsió d'un futur augment de l'alumnat), aules de plàstica, informàtica, aules de suport, etc.... per a donar resposta a totes aquelles demandes que en el seu dia haviem fet. A més reformaran l'edifici antic (fontaneria, fusteria, instal·lació de xarxa per a internet, etc). El projecte entrarà dins els pressupost del 2009, i després dels tràmits pertinents s'iniciarà l'obra.
Per a qualsevol aclariment podeu adreçar-vos a qualsevol membre de l'AMPA.
2- MANTENIMENT DE L’ESCOLA I MESURES SEGURETAT
Continuam treballant per a que l’Ajuntament dugui un bon manteniment de l’escola.
De les peticions fetes s'ha aconseguit:
. Retirar part de la grava i arreglar escalons.
. Porter automàtic per part de la Conselleria.. Més presència de la Policia Municipal a les hores d’entrada i sortida de l'escola.
. A més sabem que es fan reunions setmanals de la Regidora d’Educació amb la Directora de l’escola.
Seguim demanant:
. Revisió periòdica de la caldera de calefacció.
. Revisió periòdica de l’estat del pati del C/Ribera.
. A la zona de les pistes: substituir, a curt termini, la totalitat de la grava per un material adequat.
. Parc infantil davant el menjador.
. L'escola nova d'infantil només té una porta d'entrada, i seguirà així fins que s'obri el nou carrer. Per tant, actualment, no té sortida d'emergència. Per aquesta raó demanam s’estudiï la possibilitat de posar una porta a la barrera que dona als patis petits de les aules d'infantil. A la zona de les pistes: substituir, a curt termini, la totalitat de la grava per un material adequat.
3- INFORME REVISIÓ INSTAL.LACIONS
Gràcies a la desinteressada col·laboració d'un pare, que treballa d’Enginyer Tècnic Industrial, s'ha fet un informe de les següents instal·lacions: mesures contra incendis, plà d’emergència , instal·lació elèctrica, de calefacció, etc.
El resultat s'ha transmès a la Conselleria d'Educació i a l'Ajuntament, i ha servit per a que la Conselleria tengui constància de les deficiències que tenim, i per a que des de l'Ajuntament i des de la Direcció de l'escola solventin els problemes que són de la seva competència.
4- ESCOLA DE PARES I MARES
Des de l’AMPA hem iniciat una escola per a les famílies, un espai que ens serveixi per a la nostra formació, reflexió i, fins i tot, intercanvi d’experiències.
Es fa una sessió trimestral. Durant el mes novembre es van fer les dues sessions titulades: “FAMÍLIA i CONVIVÈNCIA: EDUCAR PER A L’AUTODISCIPLINA.” Una pels pares d'Infantil i l'altre pels pares de Primària. El mes de març n'organitzarem dues més (ja vos arribarà la informació).
5- ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Aquest any com a novetat varem oferir un taller de Teatre pels nins i nines de Primària durant les festes de Nadal, va tenir molt bona acollida. Hem pensat repetir-ho per les festes de Pasqüa.
Les activitats extraescolars que ofereix l’Associació de Pares i Mares d’Algaida es poden dividir amb esportives i no esportives. De les primeres se’n realitzen 8: taekondo, basket, tennis, futbet, volei, patinatge, gimnàstica rítmica i jocs esportius. De no esportives se’n realitzen 2: anglès i pintura. De totes les que vàrem oferir a principi de curs, 4 no es realitzen per manca d’inscripcions, i són: multitallers, ball de bot, taller de contes i teatre.
Totes tenen un nombre important de participants i s’intenta que cada any hi hagi continuitat en l’oferta, especialment de les activitats que tenen més demanda.
Algunes d’aquestes activitats estan gestionades directament per l’empresa ALGÀL.LIA.
Interessa que els nins que van a competir vagin vestits iguals. Enguany s’ha aconseguit que l’Ajuntament subvencioni part del cost del xandall. (preu 35 euros dels quals 10 euros estan subvencionats).
6- GUARDERIA MATINERA
Seguim oferint el servei de guarderia matinera. El seu horari és de 7 a 9 del matí tot el curs escolar, i també de 15 a 16 hores els mesos de juny i setembre. Actualment està ubicat dins l’escola de Primària, després d’haver passat uns mesos al Pavelló a l’espera de l’adequació d’un espai. Trobareu els preus al tauló de l’AMPA.
7- BLOGSPOT
Vos recordam que tenim una pàgina a INTERNET a la qual hi podeu consultar tot tipus d'informacions que periòdicament hi anam posant.
L'adreça per accedir-hi és la següent: http://www.ampa-algaida-blogspot.com
Així mateix disposam d'una adreça de correu electrònic per a que vos pogueu comunicar amb nosaltres: apaparepou@fapamallorca.org
8- ALTRES ACTIVITATS
Com sempre continuam organitzant les fotografies nadalenques, venda de loteria, l’escola d’estiu, col·laboració Festa dels Reis, Sant Honorat, Carnaval, diades esportives,... i totes gràcies a la desinteressada implicació i col·laboració de molts de pares i mares.
Enquany també ens hem implicat amb la venda de llibres (s’ha aconseguit un descompte del 10% a la Papereria Sol Naixent).
Seguim amb les reunions mensuals amb la Direcció de l’escola i participam als Consells Escolars.
Tenim més projectes que ens agradaria tirar endavant, esperam poder aconseguir-ho.
Ja sabeu que vos esperam a tots i totes.
La junta ens veim el primer dimecres de cada mes a les 19: 30h, podeu venir tots els interessats.
La Junta Directiva
Algaida, 6 de febrer 2008
Renovació de la Junta Directiva
Segons els Estatuts de l’AMPA del Col·legi públic Pare Pou d’Algaida, el passat dia 7 de novembre de 2007 es va realitzar la renovació de la Junta Directiva, que va quedar constituïda de la següent manera:
- Presidenta: Jerònia Miralles Xamena
- Vice-presidenta: Catalina Pou Salas
- Tresorera: Antònia Figuerola
- Secretari: Miquel Ballester Salas
- Vocals: Virgilio Babinsky Dumez, Tomás Santa Cruz Ferrer, Cecilia Mainez Martínez, Magdalena Vidal, Catalina Purxet Coll, Sebatià Verger Gelabert
jueves, noviembre 22, 2007
Reunió a la Conselleria d’Educació
Una vegada més, varem exposar als responsables de la Conselleria d’Educació, la nostra preocupació envers la situació de l’espai escolar que ubica els alumnes de l’etapa d’educació de primària; varem insistir amb les peticions realitzades durant la passada legislatura als anteriors gestors. En resum, varem exigir una resposta compromesa que ens asseguràs la reforma que l’edifici necessita de forma immediata.
La resposta va ser la següent: per a l’any 2008 no tenen cap actuació prevista a Algaida, ja que han prioritzat la reforma de altres centres. Si bé, es disposa d'un avantprojecte de la reforma que sol·licita’m, aquest no ha estat avaluat per la Direcció del CP Pare Bartomeu Pou.
Ens van dir que probablement la reforma i ampliació es durà a terme l'any 2009.
Fins al moment, el compromisos que varen adquirir amb nosaltres són:
- Fer arribar una còpia de l’avantprojecte a la direcció del centre i l’AMPA, el més aviat possible.
- Visita el CP Pare Bartomeu Pou, el pròxim dia 30 de novembre de 2007 per conèixer de primera mà, la situació de l’escola.
- Crear una comissió de seguiment del projecte de reforma de l’escola.
martes, noviembre 13, 2007
ESCOLA DE PARES I MARES
Per primera vegada a l’AMPA organitzam l’Escola de Pares i Mares, i ho feiem amb dues sessions titulades:
“FAMÍLIA i CONVIVÈNCIA: EDUCAR PER A L’AUTODISCIPLINA.”
La temàtica que es tractarà gira al voltant del coneixement de diferents estratègies per a prevenir problemes de convivència i disciplina, que tant preocupen en l’actualitat.
També es tractaran aspectes relacionats amb els recursos que disposen els pares i mares per a la solució de situacions i problemes que sorgeixen en la relació quotidiana amb els fills i les filles.
Les xerrades aniràn a càrrec de la Professora Rosabel Rodríguez, doctora en Psicopedagogia i professora del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la Universitat de les Illes Balears.
Aquestes sessions es realitzaran en dos dies:
Dia 15 de novembre a les 19:00 h. Per a pares i mares d’infants d’Educació Infantil i 1er i 2on de Primària
Dia 29 de novembre a les 19:00 h. Per a pares i mares d’infants de 3er fins a 6è de Primària.
Lloc: Sala de Professors del C.P. Pare Bartomeu Pou
Vos hi esperam a tots.
Atentament, la Junta Directiva de l’AMPA.
viernes, noviembre 02, 2007
Reunió amb la Direcció General de Planificació i Centres
Informarem puntualment de com ha anat la reunió
Carta enviada a l'Ajuntament (Manteniment Escola)
L’equip directiu de l’AMPA del CP Pare Bartomeu Pou d’Algaida volem exposar-li els temes que ahir vam tratar a l'Assamblea General i que poden ser solventats per l'Ajuntament:
- Seguretat a l’escola : l'escola nova d'infantil només té una porta d'entrada, i seguirà així fins que s'obri el nou carrer. Per tant, actualment, no té sortida d'emergència. Per aquesta raó demanam s'estudii la possibilitat de posar una porta a la barrera que dona als patis petits de les aules d'infantil. També la porta d'entrada a l'edifici d'infantil és dificil d'obrir, el pany es romp fàcilment, valorar si es pot camviar.
Revisar les càmares de vigilància de l'escola, ja que no funcionen.
Realitzar gestions amb Telefònica ja que hi ha un cable seu que no està fixat.
- Seguretat Vial: trobam imprescindible que sigui habitual la presència de la Policia Municipal a l’entrada i sortida de l’escola (amb un mínim de 15 minunts d’antel·lació). A èsser possible de 8.45 a 9.15 del matí i de 15.45 a 16.15 de l'horabaixa.
- Pati entrada carrer Ribera: s’haurien de revisar l’estat de les engronsadores, el del sistema de sujecció dels diferents elements del parc, que moltes vegades poden resultar perillosos.
- Pati gran: A la zona de les pistes: substituir la grava per un material adequat o retirar-la totalment, sembrar arbres, posar bancs i papereres. Revissió profunda de l’estat general del pati. escalons romputs; clots; etc...
- Manteniment en general: seguiment i control de qualitat, ón s'avalui el temps que passa des de que es fa la demanda fins que es dona sol.lució al problema. Que hi hagi la figura d'un encarregat de passar setmanalment per l’escola per a revisar estat aules, bany, patis,etc.
Esperam tenir una resposta satisfactòria d’aquestes demandes el més aviat possible.
Atentament, la Junta Directiva de l’AMPA del C.P. Pare Bartomeu Pou
Sr. FRANCESC MIRALLES MASCARÓ. BATLE D’ALGAIDA
ASSAMBLEA GENERAL ORDINARIA AMPA PARE POU ALGAIDA. (17/10/2007)
1.- LECTURA I APROVACIÓ ACTES ANTERIORS.
2.- LECTURA DE LA MEMÒRIA D’ACTIVITATS DE L’ANY 2006-07 .
- Per aconseguir la reforma integral de l’edifici escolar de Primària i aconseguir que s’inclueixi dins el mapa escolar de l’illa un Institut de Secundària per Algaida hem fet: recollida firmes i reunions.
- Per aconseguir que es doti l’escola d’Infantil nova de tot el que li falta (cortines, pati, retirar grava, etc). Reunions amb conselleria, ajuntament i direcció.
- Per que s’aumentin les mesures de seguretat del centre (parlar amb direcció per Plà d’Evacuació). Tancament recinte escolar (porter automàtic). Seguretat vial, carta escrita a l'ajuntament.
- Per a aconseguir un manteniment adequat del centre. Ajuntament. Carta escrita.
- Creació blog AMPA.
- Activitats extraescolars.
- Guarderia matinera.
- Farmaciola.
- Escola d’estiu.
- Col.laborar amb la Direcció del centre. Participació activa en el Consell Escolar.
- Iniciar un projecte per escola de mares i pares.
- Aconseguit ordinadors Bca March. (encarregat dins l'escola)
- Col.laboracions i organitzacions en festes i diades.(Reis, Sant Honorat, carnaval, diades, fi de curs, Correllengua, diada FAPA)
- Fotos escolars per a Nadal.
- Circulars informatives trimestrals.
- Regal de xandalls (gràcies a l'ajuntament) als que no en tenien.
- Loteria.
- Regals a l'escola (reis i fí de curs).
- Sol.licitar subvencions: matinet, Conselleria, Ajuntament.
- Reunions setmanals amb la Direcció del centre.
- Acord amb la papereria Sol Naixent per a la venta de llibres.
- Atenció als pares cada dilluns. No venia pràcticament ningú. Reunions obertes per a tots el primer dijous de cada mes. Enguany seràn els dimecres.
3.- LECTURA MEMÒRIA ECONÒMICA. Resum de l’estat de comptes:
Saldo a data 30 de setembre de 2006.- 828 €
Saldo a data 8 d’octubre de 2007.- 5.925 €
Entrades:
Subvencions:
Conselleria 1040 €
Ajuntament 2356 €
Matinet 1461 €
Total.................4857 €
Quotes socis curs 2006/07 3460 €
Lotería de Nadal 2456 €
Escola d’estiu 13043 €
Guardería matinera 6256 €
Sortides:
Escola d’estiu 14191 €
Guardería matinera 7442 €
Regals 1500 €
Festes 1434 €
4.- OBJECTIUS PEL CURS 2007-08.
. Aconseguir la reforma integral de l’edifici escolar de Primària. Ja s'ha fet petició conjunta ajuntament-escola-AMPA per reunió a la Conselleria d'Educació.
· Insistir en que el manteniment del centre sigui l'adequat. I que es cumpleixin les mesures de seguretat vial. Per part de l'Ajuntament.
· Seguir ofertant les activitats extraescolars, la guarderia matinera i l’escola d’estiu. I loteria.
· Col.laborar amb la Direcció del centre: reunions mensuals.
· Seguir col.laborant i organitzant festes i diades.
· Venda de llibres???
· Projecte per escola de mares i pares. S'ofertarà cada trimestre una o dues conferències-col.loqui. El mes de novembre se'n faràn dues: una pels pares de nins de 8 a 12 anys sobre “Tècniques d'estudi”, i una altra sobre “Pautes comportament” pels pares de nins de 3 a 8 anys.
· Fomentar l’ús de la informàtica dins l’escola: ús dels ordinadors que cedirem a l'escola.
· Altres que sorgeixen d'aquesta reunió.




